Genom att automatisera faktureringsprocessen kan ni lägga mer tid på det som verkligen betyder något – era patienter. Med Amili Patientfakturering räcker en registrering i journalsystemet för att fakturan ska skickas automatiskt. Det innebär färre administrativa uppgifter för personalen och en smidigare arbetsdag utan onödig manuell hantering.
Automatiserade faktureringssystem reducerar risken för mänskliga fel och garanterar korrekt och tidsenlig fakturering. Detta ger större noggrannhet och minskar den administrativa bördan för er vårdpersonal. Med Amili kan ni lita på att alla fakturor och eventuell hantering därefter sker korrekt och effektivt.
Med över 30 års erfarenhet av kravhantering kan ni lita på att Amili sköter patientfaktureringen professionellt och effektivt. Ni får en trygg och stabil lösning som ger er stöd genom hela processen – från fakturering till betalning – så att ni kan känna er säkra på att allt fungerar som det ska.
Med Amili får ni total översikt över era ärenden och framtida åtgärder via en smidig plattform. Ni kan enkelt hantera amorteringsplaner, anstånd och bestridanden genom beslutsmodulen. Dessutom kan ni skicka fakturor genom Kivra. Era patienter får också tillgång till tjänsten ’Min Betalning’, där de enkelt kan hantera sina skulder och göra betalningar, inklusive via Swish – vilket ger en bättre upplevelse för både er och dem.
Att börja använda Amili är enkelt. Vi hanterar kontakten med regionens systemleverantör eller IT-avdelning och ser till att integrationen fungerar smidigt, genomför tester och utbildar er personal. När allt är klart fastställs ett startdatum – och ni kan börja fakturera på ett tryggt, effektivt och hållbart sätt.
Vill ni också frigöra tid med Amili patientfakturering? Kontakta oss redan idag!