Choose language

Visma Administration

Med AutoCollect, en inbyggd påminnelse- och inkassolösning i Visma Administration, skickar du enkelt utvalda förfallna fakturor vidare för kravhantering.

Visma Administration AutoCollect
Äldre par framför rött hus

Automatiserad kravhantering för dig som småföretagare

Få snabbare betalt och mer tid över till annat genom att överlämna kravhanteringen till oss. Med över 30 års erfarenhet kan vi det här med kravhantering så att du slipper vara experten. 

Admin - AutoCollect

AutoCollect i Visma Administration

Visma Administration är landets mest använda ekonomiprogram för småföretag som ger dig full koll på din fakturering och bokföring. Med AutoCollect i Visma Administration lämnar du över uppdraget att driva in utvalda förfallna fakturor för mer tid över till annat. 

Vad du behöver för att komma igång

AutoCollect är en inbyggd kravhanteringslösning i Visma Administration som du kan aktivera enkelt på egen hand.

5570833_document_page_article_write_pencil_paper_pen

Ett giltigt serviceavtal

Se till att du har ett giltigt serviceavtal på ditt program. 

5570689_options_laptop_settings_preferences_computer

Inloggningsuppgifter

Lägg in dina inloggningsuppgifter till vismaspcs.se under:
 
Arkiv - Inställningar- Företagsinställningar - Mina tjänster.
 
Om du inte har en inloggning till vismaspcs.se ska du först registrera ett konto. 
5570802_advertisement_bait_ad_pointer_cursor_click_marketing

Acceptera villkor för AutoCollect

Godkänna villkoren för AutoCollect, detta gäller första gången du skickar ett uppdrag till AutoCollect. 

Funktioner

Dina förfallna fakturor följer ett automatiserat kravflöde med påminnelse som första åtgärd. Utforska alla funktioner och steg i kravflödet.

  1. Påminnelse-1

    Påminnelse

    Vid utebliven betalning kan du skicka dina förfallna fakturor för kravhantering via AutoCollect. Automatiska betalningspåminnelser skickas då ut till dina kunder.

  2. Utskick

    Inkasso

    Om din kund fortsatt inte betalar påminnelsen följer Amili automatiskt upp med utskick av inkassokrav till din kund.

  3. Efterbevakning ikon

    Efterbevakning

    Vid efterbevakning ser Amili till att preskriptionen för skulden avbryts genom regelbundna utskick av kostnadsfria betalningsuppmaningar. 

  4. Betalningsbevakan

    Betalningsbevakan

    Som betalningsmottagare bevakar Amili alla inkommande betalningar från dina kunder. Om skulden inte betalas i tid kickar nästa steg i kravflödet in.

  5. Matchning

    Matchning

    Alla betalningar matchas mot rätt faktura i Visma Administration och stängs automatiskt.

  6. Person- och företagsbevakning ikon

    Person- och företagsbevakning

    Amili bevakar och uppdaterar kontinuerligt relevant information om dina kunder för att uppmärksamma adressändring eller händelser som påverkar hanteringen.

  7. Expertkompetens ikon

    Rådgivning

    Våra specialister finns här för att stötta både dig och dina kunder i hanteringen av ett ärende.

  8. Juridik ikon

    Juridik

    Amilis egna jurister har stor branscherfarenhet och hjälper dig med stämningsansökningar och agerar ombud i tingsrätt vid behov.

Nyfiken på att veta mer?

Vill du veta mer om  integrationen till Visma Administration? Fyll i formuläret så hör vi av oss inom kort.