Choose language

Kundcase

Göteborg Energi AB

Göteborg Energi AB värdesätter långsiktiga relationer

Göteborg Energi

Göteborg Energi värdesätter långsiktiga relationer

goteborgenergi
Idag har vi en tjänst som vi har utvecklat tillsammans och som fungerar som vi vill.

Lena Käck

Verksamhetsutvecklare, Göteborg Energi AB

Göteborg Energi AB

Göteborg Energi AB, energibolaget med ett av landets mest digitaliserade elnät, sökte en partner som kan hantera obetalda fakturor utan att tumma på bolagets kundrelationer eller skapa obalans på kreditmarknaden. Valet föll på Visma Amili.

Lena Käck, Verksamhetsutvecklare på Göteborg Energi AB med gedigen erfarenhet från inkassobranschen, beskriver samarbetet med Amili så här:

– Vi är väldigt nöjda med Amili. Samarbetet fungerar bra och vi har haft samma handläggare sedan starten. Det finns en stor vilja att lösa problem om de uppstår. Behöver en funktion utvecklas i plattformen så löser man det, vilket gör att vi idag har en tjänst som vi har utvecklat tillsammans och som fungerar som vi vill. Dessutom är det alltid lika lätt att lyfta luren och prata med både handläggare och kundansvarig säljare. Rapporter och statistik presenteras överskådligt och systemet är lätt att jobba i.

Amili erbjuder en sömlös integration som gör det möjligt för Göteborg Energi AB att fokusera på sin kärnverksamhet. Genom kontinuerlig innovation och ett starkt fokus på den mänskliga kontakten, har Amili visat sig vara en strategisk partner som inte bara jobbar för att förbättra ekonomiska resultat utan också för att upprätthålla goda kundrelationer.

"Överlag har vi väldigt få klagomål från kunder som hamnar på inkasso. Det kanske är där medmänsklig inkasso kommer in? Amili har samma inställning som oss till våra kunder och hur de ska bemötas, jag tycker att Amili ska fortsätta att profilera sig som ett omsorgsfullt inkassobolag," säger Lena.

Utöver de tekniska och funktionella fördelarna uppskattar Lena även Amilis engagemang i branschutbyte och utbildning genom deras Kunskapsdagar:

"Jag personligen tycker att Kunskapsdagarna där vi får träffa branschkollegor och utbyta erfarenheter är väldigt givande. Jag har vid flera tillfällen pratat med branschkollegor och fått tips på en lösning på ett problem som vi också haft. Dessutom är det trevligt att träffa handläggare!"

På frågan om hon skulle rekommendera Amili svarar Lena utan tvekan:

"Det har jag faktiskt redan gjort!"