Choose language

Kundcase

Tradingbox

Paul Maielli är vd och grundare av Tradingbox AB, ett bolag som hjälper etablerade varumärken att utveckla och lansera nya produkter för detaljhandeln. Hör Paul berätta om hur Amilis färdiga integration till Visma Net har möjliggjort snabbare betalningar och stora tidsbesparingaringar för bolaget genom atuomatisering.

_DSC1999

Om Tradingbox

Tradingbox arbetar med att maximera etablerade varumärkens potential. Genom att utveckla och lansera nya produkter för detaljhandeln, skapar de ett bredare och mer attraktivt sortiment. På så sätt stärker de kundernas affärspotential.

Tradingbox (1)
Vi behöver i princip inte lägga ner någon tid alls på att hantera obetalda fakturor längre, vilket är väldigt skönt.

Paul Maielli

Verkställande direktör | Tradingbox

Tradingbox resa från manuell till automatiserad kravhantering med Amili AutoCollect i Visma Net

Utmaningen

Utmaningen

Knappa resurser gjorde det svårt att hinna med att påminna kunder om obetalda fakturor.

De manuella processerna kring påminnelse- och inkassohantering var tidskrävande och skapade en stor administrativ börda för bolaget. Speciellt under högsäsong (oktober-december) tog hanteringen av obetalda fakturor och kundfrågor mycket tid. Detta gjorde att värdefull personal, inklusive vd:n själv, behövde lägga tid på repetitiv administration istället för på bolagets kärnverksamhet. De saknade en helhetslösning som kunde automatisera, förenkla och stärka det finansiella flödet, från faktura till betalning.

Lösningen

Lösningen

En sömlös fakturaprocess med Amili AutoCollect och Visma Net. 

På rekommendation av bolagets systemkonsult Exsitec, som hjälpt bolaget med att implementera deras affärssystem Visma Net, valde Tradingbox även att koppla på Amili AutoCollect för automatiserad hantering av deras obetalda fakturor. Genom en direktintegration mellan Visma Net och Amili fick Tradingbox tillgång till en heltäckande lösning där all hantering av obetalda fakturor skedde i bakgrunden – helt automatiskt.

Lösningen innebär:

  • Integrerad automatisering: Amili upptäcker direkt när fakturan förfallit och hämtar över den från Visma Net för att inleda det automatiska kravflödet. 
  • Helhetslösning: Integrationen mellan Visma Net och Amili ger Tradingbox den helhetslösning de sökte, där hela processen från fakturering till betalning är sammankopplad och automatiserad. 
  • Outsourcad hantering: Amili hanterar även all kundkontakt kring frågor som rör skulder och betalningar, vilket frigör värdefull tid för Paul och Tradingbox varje månad. 
  • Tydlig översikt: Trots automatiseringen kan Tradingbox anställda enkelt logga in i Amili och se hur varje ärende fortlöper. De ges även möjlighet att fatta beslut kring hantering i vissa ärenden för full kontroll och transparens.
Resultatet

Resultatet

Partnerskapet med Amili ledde till en omedelbar förbättring av Tradingbox finansiella och administrativa situation.

  • Tradingbox rapporterar att de nu lägger ner "ingen tid alls" på administrationen av obetalda fakturor. Den tid som frigjorts kan istället investeras i företagets tillväxt och utveckling av nya produkter.
  • Snabbare betalningar: De automatiska processerna säkerställer att bolaget får betalt snabbare, vilket har lett till en starkare likviditet och bättre kassaflöde.
  • Minskad administrativ stress: Paul Maielli, vd, beskriver värdet av att slippa hantera utskick, påminnelser och dialoger med kunderna och hur det har minskat stressen för deras team.

Nyfiken på att veta mer?

1818_3-2

Amili AutoCollect - automatiserad kravhantering för dig med Visma Net

Utforska Amili AutoCollect i Visma Net, en helt automatiserad påminnelse- och inkassolösning som omvandlar dina förfallna fakturor till inkommande betalningar. 

Kundcase - omslagsbild - Ryds Glas

Nästa kundcase: Ryds Glas

Hör Emma, Redovisningschef på Ryds Glas, berätta om hur de bytte ekonomisystem och gick från manuell hantering till en helt automatiserad kravprocess med Amili AutoCollect.