Choose language

Amili-effekten: Smartare processer, starkare likviditet

Digitaliseringen förändrar våra förväntningar som konsumenter och en sömlös kundupplevelse är idag avgörande för långsiktig lojalitet, inte minst när det kommer till betalning. Men hur går man från traditionella tidskrävande rutiner till smarta automatiserade flöden som stärker både den interna effektiviteten och kundernas upplevelse?

Amili erbjuder en skräddarsydd helhetslösning för faktura-, påminnelse- och inkassohantering som minskar beroendet av manuella processer. Med Amili får dina kunder tillgång till expertkompetens och ökad tillgänglighet i ärenden som rör betalningsfrågor, vilket förbättrar kundupplevelsen. Automatiserade processer frigör tid för ekonomiavdelningen som istället kan investeras i strategiska initiativ och skapa förutsättningar för tillväxt.

innan och med amiliInnan Amili

Bristfällig hantering av obetalda fakturor skapar skav i kundrelationen: En effektiv påminnelse- och inkassoprocess är avgörande, men traditionella metoder riskerar att framstå som hårda och skada värdefulla kundrelationer. Balansen mellan snabba betalningar och att bevara goda relationer kräver en partner som hanterar varje ärende med omsorg och förståelse för kundens situation.

Systemstelhet begränsar effektiviteten: Den moderna ekonomiavdelningen kräver mer än standardiserade tjänster. Den behöver lösningar som anpassar automatiska processer efter bolagets specifika behov, något många av dagens tillgängliga system inte är utformade för.

Hög arbetsbelastning hos ekonomiavdelningen hindrar tillväxt: En överbelastad ekonomiavdelning som hanterar inkassofrågor, missar möjligheten att bidra till bolagets strategiska utveckling. En partner som uteslutande fokuserar på faktura- och kravhantering är nödvändig för att avlasta interna resurser och samtidigt förbättra kundupplevelsen.

Med Amili

Högre betalningsvilja och starkare likviditet: En plattform för hela fakturans livscykel reducerar fel och effektiviserar hanteringen av uteblivna betalningar. Att påminna på rätt sätt, i rätt skede, i fakturaflödet ökar sannolikheten för att varje utgående faktura blir en inkommande betalning och stärker bolagets likviditet.

Bättre systemstöd och datadrivna beslut: Amili ger dig tillgång till viktig data kring dina kunders betalningsvanor. Genom analys kan du identifiera betalningssvårigheter i ett tidigt skede i fakturaflödet. Det gör det möjligt att vidta åtgärder som minimerar kostnader för fakturamottagaren och ökar möjligheten för dig att få snabbare betalt.

Tillgänglig, kompetent och snabb support: Förbättrad kommunikation och flexibla betalningsalternativ skapar en smidig betalningsupplevelse för din kund. Det ökar betalningsviljan, ger snabbare betalt och stärker bolagets likviditet. En tillgänglig support med expertkompetens som uteslutande arbetar med frågor kring faktura- och kravflödet, säkerställer en rättvis hantering som ökar förtroendet och stärker tilliten från dina kunder.

Mänsklig kontakt stärker tilliten

Automation tar allt större plats i affärsrelaterade rutiner och processer. Fördelarna med automation är många, samtidigt fortsätter den mänskliga kontakten att spela en kritisk roll i kundupplevelsen. Genom att kombinera smart och innovativ teknik med mänsklig kontakt humaniserar Amili fakturaflödet. Det säkerställer en ansvarsfull hantering av den känsliga påminnelse- och inkassoprocessen, vilket upprätthåller förtroendet, stärker tilliten och ökar betalningsviljan. 

Effektivisera ekonomiavdelningen med Amili

Amili är drivande i att etablera en smartare, effektivare och mer automatiserad ekonomiavdelning, inom alla branscher. Genom att kombinera innovativ teknik med mänsklig kontakt, effektiviserar Amili ekonomiska processer och skapar förutsättningar för nöjdare kunder och starkare tillväxt.

Undrar du hur Amili kan stötta just ditt företag? Låt oss utforska det tillsammans. Kontakta Amili för att att starta en dialog om ditt företags unika behov.

Mer från Amili