Choose language

Amili Ease

Enkel inkasso för småföretagare

Har du kunder som inte betalar i tid? Amili Ease gör det enkelt att hantera obetalda fakturor, alltid med din kundrelation i fokus.

Amili Ease

Därför väljer småföretagare Amili Ease

Amili Ease ger småföretag tillgång till pålitliga verktyg för påminnelse- och inkassohantering som tidigare varit reserverade till storbolag. Hos oss finns inga dolda avgifter och du har alltid full kontroll över ditt kapital.

graph arrow increase bar chart

Anpassad för det mindre bolagets behov

Amili Ease kombinerar över 30 års erfarenhet av påminnelse- och inkassohantering med smart automation. Resultatet är en enkel lösning för effektiv inkassohantering, skräddarsydd för det mindre bolagets behov.

5524401_timer_device_time_clock_date

Effektivare processer ger tid till annat

Släpp administrationen och fokusera på tillväxt. Amili Ease tar hand om din inkassohantering så att du kan lägga din värdefulla tid där den gör mest nytta.

5570683_security_dollar_money_protection_safety_smartphone

Dina pengar förblir dina

Med Amili Ease behåller du alltid 100% av kapitalbeloppet, oavsett när din kund betalar. En enkel och transparent prismodell ökar stabiliteten och förutsägbarheten.

Amili Ease ikon

99 kr* i månaden

Obegränsat antal ärenden

Obegränsat antal användare


*Kostnad tillkommer vid återkallat ärende.
Visa fullständig prislista här.

Så fungerar Amili Ease

Med Amili Ease är det enkelt att skicka en obetald faktura till inkasso. Med enkelhet, flexibilitet och långsiktighet i fokus hjälper vi dig att effektivisera dina processer, stärka ditt kassaflöde och växa hållbart.

Registrera ärende i Amili Ease

Registrera obetald faktura

Registrera enkelt den obetalda fakturan i vår plattform. Amili börjar med att skicka en påminnelse till din kund.

 

Har du redan skickat en påminnelse? Inga problem. Välj startåtgärd inkasso så tar vi vid där du slutade.

inkassokrav

Skicka faktura till inkasso

Om betalning uteblir fortsätter ärendet i flödet helt automatiskt och Amili skickar ut ett inkassokrav.

Vår kommunikation är tydlig men respektfull, allt för att kunden ska prioritera din betalning utan att relationen tar skada.

 
Åtgärder i Amili (1)

Full insyn i realtid

Via Amili får du full inblick i dina ärenden. Du ser status i ärendet och när vi skickat brev till din kund.

Du har alltid sista ordet. Vill du pausa eller återkalla ett ärende kan du göra det direkt i plattformen med ett knapptryck.

Funktioner

  1. Påminnelsehantering

    Påminnelsehantering

    Amili Ease skickar ut påminnelser åt dig. Är din kund ansluten till Kivra skickas påminnelsen dit. Om inte, skickas påminnelsen via post.

  2. Inkassohantering

    Inkassohantering

    Amili Ease skickar ut inkassokrav åt dig. Är din kund ansluten till Kivra skickas inkassokravet dit, i annat fall skickas den via post.

  3. Solvenskontroll

    Solvenskontroll

    Innan ett ärende går vidare till Kronofogden undersöker Amili din kunds betalningsförmåga genom en solvenskontroll. Amili gör även löpande solvenskontrollen när ett ärende ligger på efterbevakning.

  4. Efterbevakning

    Efterbevakning

    Om din kund saknar betalningsförmåga placeras ärendet på efterbevakning. Amili skickar löpande efterbevakningsbrev för att uppmana till betalning och undvika preskription.

  5. Betalningsbevakan

    Betalningsbevakning

    Amili bevakar inkommande betalningar från dina kunder. Om skulden inte betalas i tid går ärendet automatiskt vidare till nästa steg i kravflödet.

  6. Beslutsverktyg

    Beslut

    Vid en bestridan, förfrågan om fakturakopia eller andra situationer som kräver en action från dig, hanterar du det enkelt med hjälp av beslutsverktyget.

  7. Kundsupport

    Support

    Vi avlastar din verksamhet med ett tillgängligt kontaktcenter till vilket dina kunder kan vända sig, via telefon eller digitalt, för att få hjälp med frågor om sina påminnelse- och inkassoärenden.

amili-login-1

För dig

Amili

Registrera obetalda fakturor, följ dina ärenden, hantera avbetalningsplaner, anstånd och bestridanden. Amili blir en extra resurs i din ekonomihantering.

mitt amili

För din kund

Mitt Amili

I Mitt Amili hanterar dina kunder sina ärenden dygnet runt, på det språk de föredrar. När de behöver komma i kontakt med oss kan de enkelt skicka meddelanden direkt i plattformen.

I tillägg finns vårt kontaktcenter, med tillgängliga öppettider och bred språkkunskap, bara ett telefonsamtal bort.

Vanliga frågor och svar

Med Amili Ease laddar du enkelt upp din förfallna faktura i vår portal. Därefter sköter vi resten, från kravbrev till betalning.

Nej, det finns inget lagkrav på att du måste skicka en påminnelse innan du kan skicka till inkasso, men det är ofta uppskattat av kunden. När du registrerar en obetald faktura i Amili, väljer du om vill börja med en påminnelse eller direkt skicka ett inkassokrav.

Ju tidigare du agerar, desto större är chansen att du får betalt. Du kan skicka obetald faktura till inkasso så snart fakturan har förfallit, men vi rekommenderar att du först provar att skicka en betalningspåminnelse. När du registerar en obetald faktura i Amili väljer du startåtgärd påminnelse eller inkasso.

För att nyttja våra inkassotjänster via Amili Ease betalar du en fast månadsavgift på 99 kr. Vi drar aldrig några avgifter från fakturabeloppet, men det kan tillkomma rörliga kostnader beroende på vad som sker i ärendet. Om du till exempel väljer att återkalla ett ärende som redan genererat utskick. Se den fullständiga prislistan här.

Kom igång med Amili Ease

För att registrera ditt bolag behöver du vara firmatecknare, ha ett Bankgiro, vara registrerad för F-skatt och kunna identifiera dig med BankID

Har du redan ett konto? Logga in här.

 

amili ease logo vit