Genom filkoppling så exporterar och laddar upp faktura- och betalfiler på en så kallad SFTP. SFTP står för Secure File Transfer Protocol och är ett vanligt sätt för användare att överföra filer till och från internet. Med SFTP överförs data på ett säkert sätt med hjälp av kryptering.
Hantera obetalda fakturor
Amili plattform
Amili är plattformen som automatiserar hanteringen av obetalda fakturor och eliminerar tidskrävande administration, så att du kan fokusera på att utveckla din kärnverksamhet. Följ dina ärenden, skapa insiktsfulla rapporter och fatta beslut direkt i Amili.
Amili plattform integreras sömlöst med ditt ekonomi- eller journalsystem
Ärendevyn
Följ dina ärenden i Amili plattform
Amilis ärendevy samlar alla kritiska delar – status, historik, transaktioner, utskrifter och mycket mer – på ett och samma ställe. Du anpassar enkelt vyn med genom flexibla filter och valbara kolumner och med sökfunktionen hittar du snabbt ett specifikt ärende. Data i Amili exporteras enkelt för att användas för vidare analys och som bokföringsunderlag.
Åtgärder
Pausa, dela upp betalning eller stäng ett ärende på egen hand
För att bibehålla goda kundrelationer krävs det möjlighet till flexibilitet och att kunna anpassa det automatiserade kravflödet efter situationer som dyker upp. I Amili kan du därför på egen hand ge anstånd, sätta upp amorteringsplaner, registrera betalningar och mycket mer.
Beslut
Fatta beslut om hur du vill hantera ärendet vidare
Amili kombinerar en automatiserad inkassoprocess med möjlighet till manuella beslut, så att du kan bibehålla kontrollen över kritiska beslutspunkter. I Amili kan du fatta en rad olika beslut såsom om du vill ta ett ärende vidare till Kronofogden, eller hur du vill hantera en bestridan från din kund.
Kundvyn
Allt du behöver veta om dina fakturakunder
I Amili plattforms kundvy får du en fullständig, uppdaterad överblick över din kund och samtliga förfallna fakturor. Utöver betalningar, hittar du information om händelser som kan påverka hanteringen av ärendet. Du hittar omedelbart viktig information om eventuella livshändelser såsom konkurser, adressändringar, dödsfall, skuldsanering, etcetera.
Koppla ihop ditt ekonomisystem med Amili på det sätt som passar dig
Amili tar vid där processerna i ditt ekonomisystem tar slut. Du väljer själv hur du vill dela information om dina fakturor med oss för att matcha din organisations behov.
Direkt i Amili Ease eller Amili Create
I Amili Create skapar och skickar du fakturor snabbt och enkelt och i Amili Ease gör du detsamma för påminnelser eller inkassokrav. Det är perfekt för dig som hanterar få fakturor, eller som vill låta enskilda team sköta sin egen fakturering. När fakturan är skickad tar vårt automatiska kravflöde hand om resten.
Integration
Genom att vara en del av Vismakoncernen, som levererar affärskritisk programvara runt om i världen, skapar vi tillsammans med övriga Vismabolag sömnlösa teknikupplevelser. I dagsläget har Amili direktintegrationer till en rad olika ekonomisystem där dina obetalda fakturor hämtas automatiskt.
Filkoppling
API
För dig som söker större kontroll och flexibilitet erbjuder vi även möjligheten att koppla ihop med Amili genom en API-integration. Genom att integrera via API kan du skräddarsy datadelning och interaktioner mellan Amili och din organisations interna system. Genom en sådan integrationsväg, avlastar du din organisation genom att automatisera bort manuella arbetsuppgifter.
För dina kunder
Mitt Amili
Mitt Amili är plattformen där dina kunder enkelt betalar både fakturor och inkassokrav. Här kan de även se status på sitt ärende och själva skjuta upp, eller dela upp, sin betalning på egen hand.
Vad vill du se i Amili?
Vi erbjuder faktura-, påminnelse- och inkassotjänster som täcker hela fakturans livscykel – från utgående faktura till inkommande betalning. Utforska Amilis olika produkter och se vilken lösning som passar dig bäst.
Fakturaservice
Med vår Fakturaservice lämnar du över hela fakturaflödet till oss – från utskick av fakturor till automatiserad uppföljning med påminnelser och inkassokrav.
Inkasso & kravhantering
Om du redan har en välfungerande faktureringslösning kan du välja att koppla på Amili från påminnelse- eller inkassohatering.